پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261884
عمليات اجرايي راه آهن شلمچه - بصره اجرا مي شود
تاریخ انتشار : 1402/06/11 14:58:37
نمایش : 446
معاون اول رئيس‌جمهور براي شرکت در مراسم آغاز بکار عمليات اجرايي راه آهن شلمچه بصره عازم استان خوزستان شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مراسم آغاز بکار عمليات اجرايي راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد مخبر معاون اول رئيس جمهور و محمد شياع السوداني نخست وزير عراق برگزار خواهد شد.

مخبر پيش از عزيمت به اين سفر يکروزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را يک طرح راهبردي براي ايران و عراق و تحول در منطقه غرب آسيا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور مي تواند تکميل کننده مسيرهاي بين المللي حمل و نقل نيز باشد.

وي اظهار داشت: در راستاي سياست تقويت روابط با همسايگان و پس از دو سال پيگيري مداوم اين مسير مهم با همراهي دو کشور حداکثر تا دو سال آينده به سرانجام مي رسد و اميدواريم بتواند براي هر دو کشور ايران و عراق و همچنين کشورهاي منطقه منشا خير و برکت باشد.

معاون اول رئيس‌جمهور اتصال خطوط ريلي ايران به عراق و امتداد آن تا درياي مديترانه پس از چند دهه را اتفاقي مبارک دانست و افزود: با تکميل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاري و بازرگاني دو کشور، ساير کشورهايي که در شرق جهان قرار دارند، مي توانند از خطوط ريلي ايران به نيمه غربي و کشورهاي حوزه مديترانه دسترسي پيدا کنند. همچنين اميدواريم اين خط پس از راه اندازي در تسهيل مسافرت بين ايران و عراق خصوصا در شهرهاي زيارتي نجف و کربلا نقش ويژه اي داشته باشد.

امروز در مراسمي با حضور معاون اول رئيس‌جمهور ايران و نخست وزير عراق در نقطه صفر مرزي عمليات اجرايي ۳۲ کيلومتر راه آهن شلمچه تا بصره آغاز مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html